piatok 8. januára 2016

Raw-vegan guličky s matcha čajom


     Sviatky sú za nami a odvšadiaľ na nás vyskakujú všelijaké detoxy, pôsty a očisty. Áno, aj ja sa snažím odľahčiť, aj keď osobne si myslím, že sa aj cez sviatky vždy dá napapať rozumne a zároveň uspokojivo voliac zdravšie alternatívy zaužívanej klasiky.  Avšak aj s týmto úmyslom sa mi predsalen podarilo skonzumovať viac, ako je bežné. Bude to určite všetkými tými rozprávkami, čo som pozerala! ;-)

Nuž ale čo si počať s chuťou na sladké? Zvyknúť si je ľahké, ale ako po Vianociach odolať, keď je vtedy samozrejmá a potom zrazu nežiadúca? Ak máte aj vy ten krásny návyk, že sa vám ku káve proste žiada, ponúkam alternatívu.
 
 
     Čaj matcha som nemala doteraz možnosť vyskúšať. Pila som zelený čaj z celých lístkov, ktorý mi priniesla kamarátka priamo z Číny a chutil veľmi podobne, ale nie tak intenzívne ako matcha. Je super, že obsahuje omnoho viac antioxidantov ako bežný zelený čaj. A čo je najlepšie, môžete ho konzumovať nielen ako nápoj, ale aj v rôznych pokrmoch. Fantázii sa medze nekladú. Takže si zamaškrtíte a zároveň vďaka úžasným obsahovým látkam spaľujete tuky, dokonca sa vám zrýchľuje metabolizmus o 30-40%, no nie je to geniálne? Samozrejme, asi najideálnejšie ho náš organizmus spracuje za surova, preto, ak máte radi raw-vegan kuchyňu, možno sa necháte inšpirovať týmito hravými raw guľôčkami.  




 
Na cca 35-40 ks si pripravíme:
 
  • čerstvé ďatle 10 ks (sušené aspoň 12 ks)
  • mandle celé nelúpané 1 šálka (200g)
  • bio matcha čaj 1 PL (ja tento)
  • kakaový prášok bio raw ½ šálky
  • rastlinné mlieko (akékoľvek, najlepšie asi mandľové alebo kokosové)
  • javorový sirup 2PL (pre rawákov bez alebo si pridajte viac datlí, podľa chuti)
 
Na obaľovanie:
  • matcha čaj 1 PL
  • strúhaný kokos 1 PL
  • mleté mandle 1 PL (odoberieme si zo základu)
  •  kakaový prášok 1PL
 

 
 

- Do mixéra hodíme mandle a rozmixujeme. 1 PL si odložíme na obaľovanie. K mandliam v mixéri prihodíme odkôstkované ďatle a kakaový prášok a mixujeme, dokiaľ nemáme sypkú zmes.

- Pridáme matcha, rastlinné mlieko a javorový sirup a opäť mixujeme až pokiaľ sa nám masa nespojí a nevytvorí kompaktnú hmotu.

- Z cestíčka tvarujeme guľôčky, ktoré obaľujeme v sypkých surovinách.

- Ak chceme urobiť dojem, podávame v papierových košíčkoch, nakoľko kakao a matcha sa dosť sypú a matcha farbí nazeleno prsty aj okolité guľôčky.



Môj matcha čaj mám zo stránky www.matcha-tea.cz a čo sa mi veľmi páči je fakt, že firma Čajová květina sro nakupuje tento produkt priamo od výrobcu v Japonsku. Navyše, ak by ste mali záujem o rôzne fitness, či detox balíčky, momentálne prebiehajú lákavé zľavnené ponuky. Tak šup kuk na e-shop!

♡♡♡
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...